Általános Szerződési feltételek
Hatályos: 2024.03.01-től
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Koza Beáta e.v. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.dekoralmok.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.dekoralmok.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Szolgáltató adatai:
Név: Koza Beáta e.v.
Székhely és levelezési cím: 1164 Budapest, Gesztenye utca 6/B Tt/2.
Nyilvántartási szám: 59066992
Adószám: 49363494-1-42
E-mail cím: hello@dekoralmok.hu
Telefonszám: +36 70 171 1323
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.dekoralmok.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: DekorÁlmok webáruház) keresztül történik.
Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A DekorÁlmok webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza.
1.2. A DekorÁlmok webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A DekorÁlmok webáruház szolgáltatása elérhető minden felhasználó számára regisztráció nélkül is.
1.4. A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését, jelen ÁSZF elfogadását, a szállítási, majd fizetési mód kiválasztását követően, a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintással jön létre. A Felek között ily módon magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és azt a hatályos jogszabályi előírások által előírt időtartamig őrzi. Felek között létrejött azon kereskedelmi ügylet (pl.: megrendelések leadása) is szerződésnek minősül, amelyet az Ügyfél a Szolgáltató ügyfélszolgálatán keresztül bonyolít (írásban, személyesen vagy telefonon). A szerződések tartalmáról a Szolgáltató az Ügyfél írásbeli kérésére tájékoztatást nyújt.
1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P 9:00-16:00
Internet cím: www.dekoralmok.hu
E-mail cím: hello@dekoralmok.hu
Telefonszám: +36 70 171 1323
2. MEGRENDELÉS MENETE
2.1. A webshop szolgáltatás területi hatálya: A Szolgáltató által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (Internet) sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. A DekorÁlmok webáruház jelenleg kizárólag Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el.
2.2. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal hozzánk az elérhetőségeink valamelyikén.
2.3. A vételár mindig a kiválasztott termék/szolgáltatás bruttó ára.
2.4. A weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os, illetve téves helyiérték megadás miatt nagyságrendekkel eltérő árra –, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
2.5. A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
2.6. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül regisztráció nélkül elfogadja az Ügyféltől, azonban a megrendeléshez minden, az Ügyfél adataira vonatkozó mező maradéktalan kitöltése szükséges. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)
2.7. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
2.8. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Weboldalon keresztül elektronikus úton leadott megrendelésekre indokolt esetben telefonon vagy emailen megerősítését kérjen, valamint ennek sikertelensége esetén a megrendelést érvénytelennek minősítse.
Az Ügyfél a kiválasztott termékeket/szogáltatásokat az egyes termékekre/szolgáltatásokra kattintást követően megjelenő, a termék/szolgáltatás részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba teszem” gomb használatával teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető.
Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva tud választani a fizetési módok közül, illetve meg tudja adni a számlázási adatokat.
Ha az Ügyfél minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta a fizetési módot, az ÁSZF elfogadását követően a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja véglegesíteni megrendelését.
2.9. A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés visszavonását az Ügyfél az Ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címén teheti meg.
2.10. Ügyfél megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.11. Szolgáltató az Ügyfél megrendelését a beérkezést követően köteles Ügyfél részére elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni – a megrendelés beérkezésétől számított 48 órán belül. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve Ügyfél vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
2.12. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
2.13. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
3. WORKSHOPON TÖRTÉNŐ RÉSZVÉTEL FELTÉTELEI
3.1. A workshopokon történő részvételre a www.dekoralmok.hu weboldalon keresztül történő jelentkezést követően van lehetőség. A weboldal használatával, illetőleg az internetes felületen keresztül történő jelentkezéssel az Ügyfél kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Szolgáltató workshopjaira történő jelentkezési, lemondási, részvételi, valamint szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési szabályokat, és annak minden pontjával egyetért.
3.2. A workshopokon történő részvételt elsősorban 18 éven felüli személyek részére hirdetjük meg, azonban egyes tematikák esetében kiskorúak is részt vehetnek rajtuk, felnőtt felügyeletében. A csoportos workshopok maximális létszáma tematikától függően 8-12 fő. Ennél több résztvevő esetén, illetve privát rendezvényekkel kapcsolatban az ügyfélszolgálat elérhetőségein keresztül lehet kérni bővebb tájékoztatást, árajánlatot.
3.3. A workshopok maximális időtartama 2-4 óra.
3.4. A részvétel során minden szükséges alapanyag és eszköz biztosítva van. Saját alapanyag és eszköz használata nem engedélyezett.
3.5. Az Ügyfél saját hibájából vagy a foglalkozás más résztvevőjének hibájából bekövetkezett balesetekért (ideértve az allergiás reakciókat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Amennyiben az Ügyfél valamely alapanyagra allergiás, vagy érzékeny, arról haladéktalanul köteles tájékoztatni a workshop vezetőjét.
3.6. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a workshop időpontját vagy előre meghirdetett tematikáját módosítsa. A workshop esetleges elmaradásáról, a meghirdetett tematikában bekövetkezett változásról lehetőség szerint legkésőbb a workshop tervezett kezdése előtt 48 órával írásbeli értesítést küld. Az így elmaradt workshop bármely – későbbi időpontban meghirdetett – szabad létszámmal rendelkező workshopon pótolható, a lemondást követő 6 hónapon belül.
3.7. Az Ügyfél a workshopra történő jelentkezését 48 órával a workshop kezdete előtt kizárólag e-mailben – a hello@dekoralmok.hu e-mailcímen, írásban lemondhatja. Ebben az esetben Ajándékutalványt kap, melyet a lemondást követő 6 hónapban van módja felhasználni, bármely szabad létszámmal rendelkező workshopra történő jelentkezéssel. 48 órán belüli lemondás esetén a workshop árának 50%-át áll módunkban Ajándékutalvány formájában biztosítani, melyet szintén a lemondást követő 6 hónapban lehet felhasználni. Lemondás esetén a részvételi díj visszafizetése nem áll módunkban.
3.8. A workshopokon való részvételi lehetőség névre szóló, de a részvételi lehetőség átruházható. A részvétel átruházását szintén írásban kell jelezni a hello@dekoralmok.hu e-mail címen.
4. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1. A Szolgáltató a megrendelt termékeket elektronikus úton (e-mailben) küldi el az Ügyfél részére, lehetőséget biztosítva az Ügyfél számára a termék papír formátumban történő nyomtatására (Ajándékutalvány).
4.2. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
4.3. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről a DekorÁlmok weboldalon tájékozódhat.
5. ELÁLLÁS JOGA, MÓDJA
5.1. Az Ügyfél (Fogyasztó) jogosult a megrendeléstől 14 munkanapon belül (beleértve a 14. munkanapot is) indokolás nélkül elállni. Az elállási jog gyakorlására az áru (személyes vagy elektronikus úton történő) átvételének napjától kezdődően van lehetőség. Az elállás módjáról a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezik. Az elállási nyilatkozatot az Ügyfél postai vagy e-mail címen közölheti Szolgáltatóval.
5.2. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
5.3. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
5.4. A Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
5.5. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást.
5.6. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
5.7. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését, megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
6. FELELŐSSÉG
6.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
6.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
6.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.
6.4. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
6.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
6.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
6.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
7. SZERZŐI JOGOK
7.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
7.2. A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
7.3. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
7.4. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
7.5. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
8. PANASZKEZELÉS
8.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P 9:00-16:00
Internet cím: www.dekoralmok.hu
E-mail cím: hello@dekoralmok.hu
Telefonszám: +36 70 171 1323
8.2. A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.
8.3. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az Ügyfélnek átadja. Írásbeli panasz esetén a 7.4. pontban meghatározottak szerint jár el.
8.4. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
8.5. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
8.6. A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 8.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében fogadja.
9. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
9.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja.